• Wpisów: 16
  • Średnio co: 129 dni
  • Ostatni wpis: 5 lat temu, 15:37
  • Licznik odwiedzin: 1 629 / 2207 dni
 
agvawi
 

ZALETY!!!
    najtańsze, najłatwiej dostępne dobre źródło świetnie przyswajanego Ca
    zawiera białko dobrej jakości, witaminy A,D,E oraz z gr. B i składniki mineralne Ca, K, P, Mg, Zn
Wady!!!
    może powodować  problemy z układem trawiennym czy to w przypadku alergii pokarmowej czy nietolerancji
Ile i jakie mleko spożywać
Dorosła osoba powinna spożywać  1- 2 szklanek mleka dziennie co pokrywa zapotrzebowanie na wapń – 600mg. Dzienne zapotrzebowanie na wapń wynosi 1000 mg dlatego powinno się pamiętać o produktach mleko pochodnych w dziennym jadłospisie. Ważna w diecie dla prawidłowego wchłaniania wapnia jest odpowiednia ilość witaminy D, o której niedobory w okresie wiosenno-letnim nie musimy się martwić ponieważ jest ona produkowana w skórze pod wpływem promieni słonecznych, natomiast w okresie zimowym warto zadbać o suplementacji tą witaminą.
Najlepiej jest wybierać mleko 1-2% nie większe gdyż nie jest ono głównym źródłem tłuszczu dla naszego organizmu, nie niższe ponieważ tłuszcz jest potrzebny do przyswojenia witamin rozpuszczalnych w tłuszczu, które czerpiemy z tego produktu.

Nie możesz dodać komentarza.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować ten wpis.